Lilianna Zalesińska

mezzosopran 

Lilianna Zalesińska

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem), studiów podyplomowych w Universit ät für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu (dyplom z wyróżnieniem, 2008) oraz Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. Udo Reinemanna, Marjany Lipovšek, Teresy Żylis-Gara, Raúla Giméneza (Akademie BelCanto). Otrzymała stypendia artystyczne Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Rządu Włoskiego oraz szwajcarskiej Fundacji Dr Roberta i Liny Thyll- Dürr promującej muzyczne talenty.

Jest laureatką konkursów wokalnych w Polsce i zagranicą, w tym Międzynarodowego Konkursu Opery Kameralnej w Rheinsbergu (Niemcy), w którym wygrana umożliwiła jej debiut sceniczny w roli Mathildy w spektaklu „Ottone” J.F. Haendla reżyserowanym przez  Harrego Kupfera w koprodukcji z Deutsche Oper Berlin. Z innych operowych dokonań warto wymienić unikalny spektakl, jakim było pierwsze od 1827 r. wystawienie opery belcanto G. Balducciego „Boabdil- Re di Granata”(Niemcy), w którym kreowała partię tytułową, czy operę „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka wystawioną w Wiedniu, w której śpiewała dwie role – Matki i Czarownicy.

Występowała w wystawieniach utworów współczesnych m.in. w wiedeńskim Konzerthaus i

 

Filharmonii Narodowej w Warszawie. W latach 2011 i 2012 śpiewała w koncertach inaugurujących Festiwal Warszawska Jesień.  Brała udział w wielu polskich i zagranicznych festiwalach,  m.in. 50.Jubileuszowy Festiwal w Łańcucie, Festiwal Chanterelle, Kolory Polski, Viva il Canto, Festiwal im. A.Didura, Max Reger Tage, Festival für junge zeitgenössische Musik, Festiwal Rossiniowski w Niemczech, Les Heures Romantiques (Francja).

Śpiewaczka z solowymi recitalami prezentowała się w Austrii, Niemczech, Belgii, Francji, Turcji, Czechach. W 2011 r. za interpretacje pieśni wraz z pianistą Piotrem Symanowiczem otrzymała I. nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Pieśniarskim w Niemczech (Köln/Sankt Augustin).

Dokonała nagrań muzyki klasycznej dla Polskiego Radia, Radia Łódź,  jak również „Stabat Mater” G. B. Pergolesiego dla Telewizji Polsat. Koncerty z jej udziałem transmitowało niemieckie radio Kultur RBB w cyklu Talente und Karrieren, niemiecka telewizja RBB (berliński recital w marcu 2013) oraz Polskie Radio.

Pracowała m.in. z takimi dyrygentami jak: Tadeusz Wojciechowski, Pierre-André Valade, Pascal Rophé, Roger Boggasch, Heribert Beissel, Michele D’Elia, Ruben Silva, Piotr Wajrak.

 

 

 

 

 

Przejdź do strony Fundacji Nowskowskiego