Magdalena Rucińska

sopran

 

Magdalena Rucińska

Magdalena Rucińska w 2005 roku ukończyła z wyróżnieniem Wydział wokalno-aktorski Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie i od tego samego roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie wykonuje zarówno utwory oratoryjno-kantatowe ( m.in. Exultate Jubilate, Missa Brevis, Grabmusik ), jak i pierwszoplanowe partie operowe w dziełach W.A. Mozarta ( Aminta w Il re pastore i Cinna w Lucio Silla ).
W 2008 roku rozpoczęła współpracę solistyczną z Krakowską Operą Kameralną, śpiewając partię Livietty w operze komicznej G.B. Pergolesiego „Livietta e Tracollo” oraz Gerechtigkeit w premierowym przedstawieniu „Die Schuldigkeit des ersten Gebots” W.A. Mozarta. Od 2006 roku związana jest również z Filharmonią Narodową w Warszawie
( koncerty z repertuarem operowym, operetkowym, musicalowym, oraz pieśni ).
Od wielu lat koncertuje w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej, biorąc udział w corocznych Koncertach Wielkopostnych w Salach Redutowych ( repertuar pasyjny, m.in. : Stabat Mater G.B. Pergolesiego, Misere A.Hasse ) oraz w Filharmonii Narodowej ( Poranki dla młodych melomanów ). Występuje w ramach Festiwali Mozartowskich organizowanych przez Warszawską Operą Kameralną, a także w przedstawieniach sezonowych i koncertach teatru. Bierze udział w Letnich Festiwali Operowych Krakowskiej Opery Kameralnej, Cracovia Sacra i wielu innych wydarzeniach artystycznych.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak Kai Bumann, Tadeusz Strugała, Ruben Silva, Tomasz Radziwonowicz i Tadeusz Wicherek.
Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji.
Repertuar artystki obejmuje kilkanaście partii operowych, operetkowych, oraz wiele dzieł kameralnych – sakralnych oraz świeckich; w tym pieśni, od baroku po współczesność ( m.in. Bach, Haendel, Haydn, Mozart, Mendelssohn, Puccini, Bellini, Fauré, Lutosławski, V. Ullmann, R. Maciejewski ).
Szczególną miłością Magdaleny Rucińskiej jest muzyka sakralna – oratoria, kantaty oraz pieśni. Wzięła udział w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach muzyki sakralnej, organowej i dawnej. Stale współpracuje ze znakomitymi organistami warszawskich kościołów – m.in. Archikatedry Warszawskiej i Kościoła Akademickiego Św. Anny, biorąc udział w wydarzeniach o znaczeniu religijnym, kulturalnym i patriotycznym. We współpracy z zespołem muzyki dawnej Jakuba Burzyńskiego La Tempesta nagrała trzy płyty z serii Musica Claromontana ( CD Vol. 27, 28 i 29 ; DUX 2008 ), prezentującej zapomniane dzieła polskiej muzyki XVIII wieku, zachowane w Jasnogórskim Klasztorze oo. Paulinów.
Pierwsze kroki na scenie stawiała na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej mając zaledwie siedem lat. Początkowo jako członek zespołu Sabiny Włodarskiej Alla Polacca, z czasem również jako jego solistka, nabywała umiejętności pracy ze znakomitymi dyrygentami, orkiestrami i reżyserami, czerpiąc ogromną radość z realizacji swojej pasji. Występowała w licznych przedstawieniach teatru, w kraju i za granicą: Król Roger K. Szymanowskiego ( Wiener Staatsoper, Thessaloniki Opera ), Turandot G. Pucciniego, Bramy raju J. Bruzdowicz, Mały Kominiarczyk B. Brittena, Przy kominku St. Moniuszki/E. Brylla, Pan Marimba M. Ptaszyńskiej, czy O królewnie, co spać nie chciała A. Hundziaka. Wzięła udział w wielu zagranicznych konkursach i tournées ( Włochy, Francja, Belgia, Holandia, Izrael, Niemcy, Japonia, Wielka Brytania – nagranie dla magazynu kulturalnego stacji BBC ). Jako solistka, pod panieńskim nazwiskiem – Jamiołkowska, nagrała z zespołem Alla Polacca dwie płyty – ‘Holst, Britten, Brahms’ 1996, oraz ‘Moniuszko inaczej’ 1999.
Podczas studiów wcielała się w postać Giulietty z I Capuletti e i Montecchi V. Belliniego, Despiny z Cosi fan tutte W.A. Mozarta, Barbariny z Wesela Figara W.A. Mozarta, oraz Adeli z Zemsty Nietoperza J.Straussa.
Swój warsztat doskonaliła  na kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Ryszarda Karczykowskiego, Kaludiego Kaludova, Janusza Niziołka, Arsena Szkurhana i Jagnę Sokorską-Kwika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przejdź do strony Fundacji Nowskowskiego